11.4.2013

Jeudi le 11 avril

Ensimmäinen kokonainen päivä takana. Kävimme aamupalalla paikallisessa kahvilassa ja kaikki saivat ainakin jotain syötävää.
Tänään ollaan vierailtu vaikuttavassa Notre Damen katedraalissa sekä Orsayn museossa, jotka molemmat olivat todella vaikuttavia! Turisteina palloilimme ympäriinsä ja otimme paljon kuvia. Näiden paikkojen jälkeen meillä oli vapaa-aikaa ja päätimme käyttää sen eksymällä Pariisin keskustaan. Lopulta pääsimme loistavan päättelykykymme ja muistimme ansiosta takaisin tutulle hotellialueelle. Ruokaakin onnistuimme tilaamaan, joten nälässä ei tarvinnut olla :)
Illemmalla lähdimme yhdessä kohti Eiffel-tornia. Pienten vastoinkäymisien, kuten sekä että metro lopetti matkansa kesken yhdeltä asemalta löytyneen "epäilyttävän" paketin tai laukun vuoksi. Matkaan menikin hieman luultua kauemmin, mutta pääsimme perille. Osa nössöimmistä jäi Eiffel-tornin toiseen kerrokseen, mutta hurjapäisimmät menivät ylimpään kerrokseen (mm. Siiri, Janika ja Lasse). Maisemat olivat huikeat! Ei voi muuta kuin ihastella ja ihmetellä.
Eiffel-tornin jälkeen kävimme yhdessä nauttimassa maittavan ruuan. Hieman sateisen ilman takia päätimme siitä siirtyä hotellille päin, jälleen metrolla. Tällä kertaa matka meni hyvin ilman ongelmia.

Koko ryhmä Seine joen varrella.